Browsing by Author "Hakan Koç"
Now showing items 1-15 of 15
-
COĞRAFYA DERSİ TUTUM ÖLÇEĞİ: GELİŞTİRİLMESİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Selçuk Beşir Demir; Hakan Koç (2013)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeğini geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu; Sivas il merkezinde bulunan ortaöğretim ... -
Coğrafya eğitiminde bölge kavramı
Hakan Koç; Bülent Aksoy (2012)Bu araştırmanın amacı ülkemizin çeşitli yükseköğretim kurumlarında coğrafya eğitimi alan lisans öğrencilerinin bölge kavramı konusundaki bilişsel düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de altı farklı ... -
Coğrafya öğretiminde fotoğraf kullanımı
Hakan Koç (2009)Çocuklar, fotoğraflar sayesinde soyut olan konu ve kavramları daha kolay somutlaştırıp öğrenebilmektedir. Ayrıca çocuklar hatta yetişkinler görmedikleri şehir, ülke ve bölgeler ile farklı ölçeklerdeki mekânlarda yaşayan ... -
COĞRAFYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Hakan Koç; Kadir Karatekin (2013)Bu araştırmanın amacı, coğrafya öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve çevre okuryazarlığı ve çevre okuryazarlığını oluşturan bileşenler (bilgi-duyuş-davranış-bilişsel beceri) üzerinde çeşitli ... -
Farklı Lisans Programlardaki Öğrencilerin Harita Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Cumhuriyet Üniversitesi Örneği
Hakan Koç; Bülent Aksoy; Taner Çifçi (2017)Bu araştırmanın amacı, farklı programlardaki lisans öğrencilerinin harita okuryazarlık düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı ... -
GESTALT KURAMININ ÖĞRENCİLERİN HARİTA OKUMA VE YORUMLAMA BECERİ DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR İNCELEME
Hakan Koç; İhsan Bulut (2015)Gestalt Almanca bir kelime olup; biçim, şekil, form gibi anlamlara gelmektedir. Gestalt kuramı algısal örgütleme yasaları ile ilgilenirler. Şekil -zemin ilişkisi, yakınlık, benzerlik, tamamlama, devamlılık, basitlik yasaları, ... -
GESTALT KURAMININ ÖĞRENCİLERİN HARİTA OKUMA VE YORUMLAMA BECERİ DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR İNCELEME
Hakan Koç; İhsan Bulut (2014)Gestalt Almanca bir kelime olup; biçim, şekil, form gibi anlamlara gelmektedir. Gestalt kuramı algısal örgütleme yasaları ile ilgilenirler. Şekil -zemin ilişkisi, yakınlık, benzerlik, tamamlama, devamlılık, basitlik yasaları, ... -
Göç hareketinin nüfusun cinsiyet ve yaş grubu üzerine etkisi (Sivas örneği)
Hakan Koç; Mustafa Sağdıç (2010)Göç, coğrafi mekânlar ve nüfus özelliklerinin değişimi üzerinde önemli bir etkendir. Bu araştırmada da son dönemde Sivas ilinden yaşanan iç göçün yönü ve miktarı ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca Sivas ilinden ... -
İNTERAKTİF HARİTA SINAVLARININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ
Hakan Koç; Erkan Yeşiltaş (2014)21. yüzyılda hayatın her alanında insanların karşısına çıkan bilgisayar teknolojileri birey ve toplum hayatında önemli değişikliklere sebep olmaktadır. Bilgisayar teknolojilerinin birey ve toplum hayatında etkilediği ... -
ÖSS, YGS ve LYS sınavlarındaki coğrafya sorularının bloom toksonomisi bilişsel alan düzeyi açısından analizi
Hakan Koç; Ömer Faruk Sönmez; Taner Çiftçi (2013)Bu araştırmanın amacı. 2008, 2009, 2010 ve 2011 ÖSS/SOS-1, ÖSS/SOS-2. YGS/SOS, LYS3/COĞ-1 ve LYS4/COĞ-2 üniversiteye giriş sınav testlerinde-ki coğrafya sorularını, Bloom Taksonomisi'nin bilişsel alan düzeyi açısından ... -
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ HARİTA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Hakan Koç; Taner Çifçi (2016)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve harita okuryazarlığını oluşturan boyutlar üzerinde çeşitli değişkenlerin etkisini ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 ... -
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ HARİTA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Hakan Koç; Kadir Karatekin (2016)Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve harita okuryazarlığını oluşturan boyutlar üzerinde çeşitli değişkenlerin etkisini ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 ... -
Türkiye şekerpancarı üretminde Yozgat ilinin yeri ve önemi
Hakan Koç; İhsan Bulut (2016)İnsanoğlu, günlük, sosyal ve ekonomik yaşamını sağlıklı yürütebilmesi için un, yağ, protein, tuz ve şeker vb. içerikli besin maddelerini düzenli ve sağlıklı bir şekilde tüketmek zorundadır. İnsanların beslenme alış- ... -
Türkiye’de öğrenim gören lisans öğrencilerinin zihin haritasında avrupa birliği algısı (ankara ili örneği)
Bülent Aksoy; Hakan Koç (2012)Her birey almış olduğu coğrafya eğitimi sayesinde doğal ve beşeri unsurları boş bir kâğıda kodlayabilir. Fakat coğrafi unsur detaylarının nitelik ve niceliği bireyden bireye büyük oranda çeşitlilik gösterir. Bu açıdan zihin ... -
Yukarı Kızılırmak havzası’nın iklimi
Mustafa Sağdıç; Hakan Koç (2012)Yukarı Kızılırmak Havzası’nda karasal iklim koşulları etkilidir. Gemerek’ten Zara’ya doğru yükseltinin artmasına paralel olarak iklimsel parametrelerde önemli değişmeler gözlenir. Yıllık ortalama sıcaklık Gemerek’te 9,6°C ...